وبلاگ سرگرمی های من

وبلاگ سرگرمی های من

بازی،رنگ آمیزی،کاردستی، نقاشی...
وبلاگ سرگرمی های من

وبلاگ سرگرمی های من

بازی،رنگ آمیزی،کاردستی، نقاشی...

چیستان با شعر

1 - آن چیست که بی زبان سخن می گوید از قول من و تو قصه ها می گوید 
    با آن که در او نیست نه دندان و نه لب بی پرده ز کار این و آن می گوید؟ 

 -2 چیست آن، کز چشمه ای آید برون بی هدف ره می برد با قلب خون
   مدتی بر دشت خشکی چون برفت می شود از سنگ سختی سرنگون؟   

3 - آن چیست که ارغوان قبایی دارد بیرون و درون شهر جایی دارد
   گرد است و مدور است و تاجش بر سر مانند دم موش پایی دارد؟  

 4- آن چیست که تا اسمش را به زبان می رانی می شکند؟ 

 5- آن چیست که پدر و پسر دارند اما مادر ندارد؟

6- این چیه: بمن غذا بده میمونم ، بمن آب بده میمیرم؟ 

7- آن چیست که پر وخالیش یک وزن دارد؟
   پاسخ ها:........................................................................................................................................... 1- کتاب – 2- اشک چشم 3- چغندر4- سکوت 5-نقطه 6- آتش7- نوار کاسِت و ویدئو  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.